Followers

Sunday, April 21, 2019

Lawak Apa Ni: Hadi Cabar Anwar Dedah Nama Pemimpin Terima RM90j



Kah Kah Kah...

Claire SR cabar Hadi pun tak terjawab isu penyelesaian luar mahkamah kes RM1.4juta...

Anwar dedah Rameli Musa pun Haji Hadi tergagap gagap...kah kah kah

Ini lawak apa pulak ni? kah kah kah

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mencabar Presiden PKR Anwar Ibrahim mendedahkan nama pemimpin PAS yang didakwa menerima dana RM90 juta daripada Umno.

Tambah Abdul Hadi, pihaknya juga mempunyai nama pemimpin parti lain yang didakwa menerima dana dari luar negara.

"Terpulang pada dia (Anwar Ibrahim), biarlah dia dedah dulu siapa pemimpin itu, barulah kita buat kenyataan nanti.

"Kita tiada bukti (untuk menafikan tuduhan itu) kerana kita bergerak sendiri, barangkali kalau dihimpunkan derma-derma PAS dalam setiap ceramah sepanjang tahun, sudah lebih daripada RM90 juta (diperoleh), kita boleh buat beribu Pasti (Pusat Asuhan Tunas Islam) seluruh negara hanya menerusi sumbangan kita sendiri," kata Abdul Hadi dipetik Sinar Harian selepas merasmikan Muktamar Pemuda PAS Perak kali ke 36 di Felda Residence Hot Spring, Sungkai, Perak, hari ini.

Abdul Hadi berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Anwar semalam bahawa identiti pemimpin PAS yang bertanggungjawab menerima wang daripada Umno akan didedahkan sedikit masa lagi.

Kenyataan itu dibuat dalam satu forum bersama siswa Universiti Sains Islam Malaysia ketika ditanya sekiranya kes itu hanyalah satu isu untuk dibangkitkan semasa pilihan raya, kelmarin.

Anwar pada Khamis berkata pendedahan mengenai dakwaan wang RM90 juta disalurkan kepada PAS itu memerlukan masa kerana ia masih disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Jawapan daripada SPRM ialah tiada kesan wang 1MDB kepada PAS. Tuduhan bukan wang 1MDB tetapi wang daripada Umno RM90 juta dan itu masih dalam siasatan.

“Saya ada maklumat khusus beberapa angka dan siapa yang dapat, saya sudah lihat akaunnya. Saya tidak akan sebut sekarang, beri tempoh sedikit, benda ini belum tutup,” katanya.

Mengulas lanjut, Abdul Hadi yang juga anggota Parlimen Marang berkata, PAS mempunyai maklumat bahawa ada pemimpin politik lain yang menerima bantuan wang dari luar negara dalam jumlah yang besar.

"Kita sendiri pun ada kenyataan pemimpin lain terima bantuan luar negara dalam jumlah yang sangat besar. Itu lagi haram.

"Jadi janganlah kerajaan nak siasat kita saja, kerajaan perlu siasat lain juga, barulah adil," katanya.

sumber...mKini