Followers

Saturday, January 23, 2016

Lagi Berita Sebabkan Penyokong Mukhriz Semakin 'Terseksa'

 Sekali sekala sedap jugak tengok wayang gambaq ketaq puak puak Umno ni..

Hahaha...hahaha

Meronta ronta penyokong Mukhriz di media sosial menghentam kepimpinan Ahmad Bashah yang juga Timbalan Perhubungan Umno Kedah..

Semua itu hanyalah salah satu ekspresi diri...Just it !

Siapa yang berani menyanggah kemahuan warlord warlord Umno yang telah berjaya menjatuhkan pentadbiran almarhum ostad Azizan Razak di Kedah ?

Terima sajalah keputusan pucuk pimpinan Umno, kerana itu katanya strategi untuk mengekalkan pentadbiran kerajaan Umno/BN di Kedah.

Akhirnya sirih akan pulang ke gagang, ramalan blog ini Ahmad Bashah berpeluang ditabalkan menjadi Menteri Besar Kedah yang baru.

Setakat ini Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah merupakan calon utama bagi menggantikan Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan keputusan akan dilakukan dalam tempoh sehari dua lagi, kata sumber.

Ahmad Bashah dijangka angkat sumpah MB Kedah hujung Januari, lapor Utusan

Utusan Malaysia hari ini mendakwa majlis angkat sumpah menteri besar Kedah baharu bakal diadakan pada akhir bulan ini dan Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dinamakan sebagai calon utama.

Akhbar milik Umno itu yang memetik sumber sebagai berkata, setakat ini Ahmad merupakan calon utama bagi menggantikan Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan keputusan akan dilakukan dalam tempoh sehari dua lagi.

"Ada pihak yang memaklumkan majlis angkat sumpah dijangka diadakan di penghujung bulan ini di Istana Anak Bukit," kata sumber itu kepada Utusan Malaysia.

Sumber itu juga mendedahkan, ini merupakan di antara intipati yang dibincangkan dalam pertemuan di antara pimpinan Umno Kedah dan Datuk Seri Najib Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur petang semalam.

Dalam pertemuan semalam, media melaporkan kesemua pimpinan Umno Kedah yang hadir diarahkan mengunci mulut mereka.

Menurut Utusan Malaysia, sumber itu berkata, Najib dalam pertemuan semalam memberi jaminan meneliti isu yang dibawa 50 pimpinan Umno Kedah dan akan membuat keputusan dalam waktu terdekat.

"Perdana menteri akui apa yang berlaku adalah suara yang dibawa ketua bahagian di Kedah oleh itu beliau minta diberi masa untuk membuat keputusan kerana apa jua tindakan perlu mengambil kira kesan kepada Umno Kedah dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

"Selain itu beliau juga menuntut kesetiaan semua pemimpin Umno negeri tersebut terutamanya apabila keputusan dibuat dalam tempoh sehari dua lagi," kata sumber itu kepada Utusan Malaysia.

Sumber itu memberitahu Utusan Malaysia, semua pimpinan Umno meminta perdana menteri menyelesaikan isu itu dengan segera menghadap Pemangku Sultan Kedah secepat mungkin.

"Dalam mesyuarat itu, Ahmad Bashah mewakili kepimpinan Umno Kedah menjelaskan apa yang berlaku dan mahu perdana menteri membuat perubahan terhadap kepimpinan Umno Kedah demi memastikan parti itu terus berkuasa," katanya.

Sementara itu Utusan Malaysia juga melaporkan sokongan terhadap anak bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu dilihat semakin berkurangan.

Menurut Utusan Malaysia, sumber lain mendakwa, Mukhriz juga menghadapi masalah untuk mendapatkan sokongan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) jika beliau berhasrat membawa perkara itu ke dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

"Tetapi majoriti pimpinan Kedah mengharapkan tidak sampai pada tahap itu sebaliknya mereka menyerahkan sepenuhnya kepada kebijaksanaan perdana menteri menyelesaikan kemelut berlaku.

"Tambahan pula kecuali beberapa orang wakil rakyat dan pimpinan Umno lain kesemuanya sudah menyatakan kepada perdana menteri mereka akan menyokong siapa sahaja yang dipilih menggantikan Mukhriz," katanya. – 23 Januari, 2016.

sumber...TMi