Followers

Thursday, February 6, 2020

Sanggupkah Tun Mahathir Khianati Pakatan Harapan ?




SIMPANG SIUR POLITIK TANAHAIR

Antara keinginan PAS dan UMNO adalah menghuharakan pengaruh Pakatan Harapan dengan apa cara sekali pun. Pakatan Harapwn mesti digambarkan LEMAH dimata rakyat.

Serangan yang digunakan pada peringkat awal adalah menggunakan isu manifesto Pakatan Harapan. Setelah satu demi satu manisfesto ditunaikan pihak kerajaan,walaun dan machai Umno terkasima bilamana mereka diserang dimaya dengan kenyataan yang manifesto PAS 95% masih belum ditunaikan di Terengganu dan Kelantan.

Setelah berbagai cara serangan ditalakan kepada Pakatan Harapan khasnya DAP dan Tun Dr Mahathir menampakkan hasil yang negatif kecuali sesetengah WALAUN masih menggunakan hujah perkauman.

Terkini,diviralkan kononnya PAS terlalu penting kepada Dr Mahathir,kononnya UMNO yang diketuai Zahid juga berhasrat untuk "berpeluk" dengan Dr Mahathir dan mengenepikan DAP dalam pakatan baru ini,dinamakan PAKATAN NASIONAL.

Amatlah diharap lontaran isu sebegini akan disahut oleh Anwar Ibrahim dengan mengutuk "perbuatan" Mahathir ini. Malang sekali,kecerdikkan Anwar Ibrahim dengan tidak menjadikan ianya isu penting.Dibiarkan HJ HADI meroyan dengan awak-awaknya.

Pelakon utama memainkan watak dari pihak Umno adalah Lokman Adam dan Zahid.Manakala dari pihak PAS adalah Takiyuddin,Hadi dan Mat Amar.

Lokman Adam,wataknya sebagai pembela dalaman bagi Umno.Digambarkan Zahid seorang pengkhianat kepada Umno atas sebab ingin membawa Umno kedalam pakatan bersama BERSATU.

Dipihak PAS mula digambarkan yang Hj Hadi kerap bertemu Tun Dr Mahathir seolah-olah Tun yang terhegeh-hegeh nakkan PAS dengan cara Takiyuddin tukang nafi adanya pakatan yang diusahakan oleh Hj Hadi. Bagi Mat Amar pula berperanan menyakinkan golongan PAS yang nyata diketahui umum terlalu amat mudah diperbodohkan oleh pimpinan mereka,bahawa sebarang tindakan oleh pimpinan mereka adalah BETUL BELAKA.

Berbalik kepada teori yang telah berjaya dilontarkan KONONNYA PAS dan Umno akan bergabung membentuk kerajaan dengan mengenepikan DAP.

Mari kita kaji dan kita fikirkan logiknya.

1. Telah 5 PRK berjaya dikuasai pembangkang setakat ini,adakah suasana ini masih tidak menyakinkan pengikut Mufakat Nasional yang pakatan mereka kuat?

2.Gambaran yang dibawa dan dikemukakan kepada rakyat seolah-olah Tun Dr Mahathir terlalu desprate sangat sehinggakan perlu sokongan PAS untuk kekal sebagai PERDANA MENTERI.Adakah Dr Mahathir begitu sikapnya dan sampai tahap itu tamaknya dia?

3.PAS dan Umno fikir Tun Dr Mahathir seorang sahaja yang berkuasa dan boleh membuat membuat keputusan untuk menerima PAS dan Umno sebagai rakan sekutunya?

4.Majlis Presiden akan digugurkan kefungsianya demi untuk memenuhi kehendak PAS dan Umno,anda rasa sampai "segila itu Dr Mahathir akan bertindak?

5. Apakah logik Dr Mahathir akan membawa keluar BERSATU untuk bersama UMNO dan PAS membentuk kerajaan dalam keadaan kerajaan yang sedia ada difitnah dan diburukkan saban waktu?

6. Sanggupkah BERSATU menjadi parti yang minoriti dan menyerahkan kepada Umno dan PAS mendominan pakatan baharu mereka?

7. Apakah Mahathir atau lebih khusus adakah BERSATU dengan gabungan baru tidak memerlukan undi Cina di PRU 15 atau Tun Dr Mahathir percaya dewan penyokong-penyokong PAS dan MCA boleh menarik undi bukan melayu?

8. Apakah Mahathir seorang yang rakus sehingga sanggup sekali lagi diratib sebagai MAHAFIRAUN dan melacurkan ketegasan beliau tentang rasuah dengan meletakkan diri sebaris dengan Najib ,Zahid dan Hj Hadi dengan membebaskan mereka dari kes yang sedang dihadapi serta sebarang pendakwaan?

9. Apakah menjadi hasrat Tun Dr Mahathir menghabiskan kegemilangan kerjaya politiknya sebagai seorang yang MUNAFIK POLITIK setelah mungkir janji untuk menyerahkan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim.

10.Anda fikir Tun Dr Mahathir cukup kuat untuk menghadapi gelombang rakyat setelah mengesahkan beliau adalah MAHAFIRAUN EPISOD 2????
Orang bijak berpolitik adalah orang yang memahami sepak terajang dan tidak mudah gelabah menghadapi sistuasi berkaitan.

POLITIK ADALAH SEJAUH MANA ANDA BERJAYA MENGGUNAKAN SEPENUHNYA TEKTIK.

Nyamuk Menggigit
5 Feb 2020