Followers

Thursday, March 28, 2013

Khalid Samad "Tunggu" Hasan Ali Di Parlimen Shah Alam


Semakin rancak "demam" PRU13 nampaknyer..
Parlimen Shah Alam bukan sembarang kerusi bro..
Ini kawasan melayu yang ada otak, bukan kawasan totok umngok..kah kah kah
Silap haribulan kot Hasan Ali hilang deposit pulak..kah kah kah




Khalid Samad mengalu-alukan kedatangan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu sebagai calon kerusi parlimen Shah Alam.

 SHAH ALAM: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yakin undi Pakatan Rakyat  sama sekali tidak akan tergugat sekiranya Presiden Jalur Tiga Datuk Dr Hasan Ali berhasrat untuk bertanding di kawasan itu semasa Pilihan Raya Umum (PRU) 13 nanti.

Katanya, pihaknya tidak ada masalah menerima kedatangan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu sebagai calon melawan PAS merebut kerusi Parlimen Shah Alam.

“Saya mengalu-alukan kedatangan beliau tapi saya yakin orang Shah Alam pun tak begitu berminat dengan dia.

“Pengundi dah nampak perwatakan dia yang melanggar disiplin dan mengkhianati keputusan kepimpinan PAS ketika dulu,” katanya kepada FMT di Pejabat Ahli Parlimen Shah Alam di sini hari ini.

Hasan Ali semalam dalam kenyataannya semalam berkata dirinya sedang meneliti kemungkinan sama ada mahu bertanding mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia dan mencuba nasib Parlimen Shah Alam.

Katanya, ini berikutan wujud permintaan beberapa pihak yang mahu beliau terus bertanding PRU13 termasuk daripada beberapa pemimpin Ulama PAS sendiri.

Khalid dalam responnya bagaimanapun berkata, hasrat bekas Exco Selangor itu jelas mahu memecahkan undi yang majoritinya masyarakat Melayu yang bakal menyaksikan perebutan kerusi tiga penjuru.

“Saya yakin Barisan Nasional (BN) tak mungkin akan membenarkan Hasan Ali menggunakan logo BN kerana mereka sudah ada calon sendiri yang lebih wibawa.

“Nak tahu prestasi dia macamana, kena tanya orang Gombak Setia,” katanya yang berhasrat untuk mempertahankan kerusi Shah Alam buat penggal kedua.

Munajat Selamatkan Malaysia

Sementara itu, dalam sidang media bersama Ahli Parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul mengumumkan satu program Munajat Selamatkan Malaysia dan Forum Lahad Datu: Rakyat berhak tahu di Stadium Malawati Shah Alam Selangor pada Ahad ini.

Progran anjuran Sekretariat Pakatan Rakyat itu menurut Johari diadakan bagi mengemukakan jawapan serta respon berhubung isu Lahad Datu yang selama ini dimanipulasi media arus perdana untuk menyerang Pakatan Rakyat menjelang PRU13.

Antara ahli panel forum ialah beberapa bekas pemimpin tertinggi anggota keselamatan; Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, Brigedier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab, Laksama Pertama (B) Imram Abdul Hamid, serta bekas ketua Cawangan Khas Sabah ACP (B) Mohd Yusoff Babjee.

Beberapa pemimpin Pakatan akan turut hadir berucap antaranya Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PKR Azmin Ali serta Ketua Pemuda Sosialis DAP Anthony Loke Siew Fook.

sumber ... http://www.freemalaysiatoday.com

Tuesday, March 26, 2013

Kesian Aku : Bini Papagomo Nak Londeh Identiti Papagomo


Ini kali luu kena beb..
Kah Kah kah Kah...Mama tempat luu mau lari..
Kah Kah Kah...tuu Ler Luu pandai sangat buat pitnah bro..
Wa ingat ini Kali ALLAH Azzawajal kasik bayar CASH sama luu bro..

PETALING JAYA, 26 Mac — Bekas isteri Papa Gomo akan memberikan keterangan terhadap bekas suaminya di mahkmah, dan dijangka akan mendedahkan identiti blogger berkenaan termasuk mendedahkan bagaimana laman blog pro Umno itu dibangunkan, kata Rafizi Ramli hari ini.

Pengarah Strategi PKR itu turut mengemukakan bukti lain yang menyokokng dakwaannya bahawa nama sebenar “Papa Gomo” adalah Wan Muhammad Azri Wan Deris, yang merupakan bekas anggota polis yang korup dan pengundi hantu.

Bukti yang dikemukan dan keterangan bekas isteri di mahkamah, Bellina Omar Sharifuddin Chin akan memberiakn bukti identiti sebenar “Papa Gomo” yang didakwa dilantik kerajaan bagi menjatuhkan imej pembangkang menggunakan ruang siber.

“Buat masa ini, pelarian terkenal di negara ini adalah Papa Gomo. Tetapi dia mendakwa dia bukan Papa Gomo,” kata Rafizi dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.

Pemimpin PKR itu berkata beliau kini sedang berusaha mendapatkan rekod imigresen Papa Gomo, yang mana mempunyai maklumat lengkap brkenaan pergerakan keluar masuknya ke Malaysia sejak 2010, termasuk bukti anekdot seperti gambar yang diambil daripada laman web penulis blog tersebut, termasuk blog bekas isterinya.

Berdasarkan rekod imigresen jelas Rafizi, apabila dibuat perbandingan dengan Papa Gomo atau pendaftaran pemilih Wan Muhammad Azri dalam rekod Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), membuktikan lelaki itu pernah menjadi pengundi hantu dan didaftarkan sebagai pengundi sebanyak dua kali menggunakan dua kad pengenalan — kad pengenalan bekas polis, dan kad pengenalan awam.

Kedua-dua rekod SPR, bagaimanapun menunjukkan tarikh lahir yang berbeza dan dengan ejaan yang berlainan — Wan Muhd Azri Wan Deris, tarikh lahir 8 April, 1983, pada pendaftaran kad pengenalan polis, dan  Wan Muhammad Azri Wan Deris, bertarikh lahir 21 Januari, 1983, pada pendaftaran kad pengenalan awam.

Rafizi berkata dengan semakan menggunakan kedua-dua kad pengenalan dalam rekod imigresen, menunjukkan orang yang sama, Wan Muhammad Azri, dan menunjukkan tarikh lahir sebenar lelaki tersebut adalah pada 21 Januari 1983.

“Oleh itu, memang ada individu yang dipercayai cuba untuk mengubah datanya di pangkalan data SPR untuk mengaburi usaha mengenal pasti pengundi hantu ini,” katanya.
Beliau turut menjelaskan perbezaan ejaan nama Wan Muhammad Azri dalam dua rekod SPR termasuk perbezaan tarikh lahir juga adalah cubaan untuk membolehkan lelaki itu mengundi dua kali dalam pilihan raya.

“Kita tidak boleh hanya menerima kenyataan SPR bahawa ini boleh berlaku daripada kesilapan manusia atau komputer ... ia tidak boleh menjadi kesilapan komputer. Jika kita gunakan cip

MyKad, jika memberikan anda data sebenar seseorang individu.
“Apabila ia begitu berbeza, ia adalah sama ada kesalahan dalam data atau sengaja dimasukkan dalam berbeza,” kata Rafizi.

Menjelaskan bagaimana beliau telah mengaitkan Papa Gomo dan Wan Muhammad Azri pada mulanya, Rafizi berkata semakan dokumen mahkamah lama telah menunjukkan semua maklumat dan surat-menyurat mengenai kes mahkamah rasuah Papa Gomo itu, yang menggunakan kad pengenalan polis telah dihantar ke alamat di Danau Kota.

Semakan selanjutnya menunjukkan bahawa rumah di Danau Kota telah didaftarkan menggunakan kad pengenalan awam lelaki tersebut.Ketika sidang media itu juga, Rafizi turut mendedahkan gambar yang didakwanya Bellina dan Wan Muhammad Azri untuk membuktikan kaitan antara mereka berdua.

Gambar yang menunjukkan Bellina menguruskan kedai emas di Setapak itu diambil dari blognya, menunjukkan Wan Muhammad Azri memakai gelang perak yang turut dilihat dipakai seorang lelaki dalam gambar daripada blog Papa Gomo.

Gambar itu didakwa diambil berhampiran kapal selam Scorpenen, kata Rafizi, dan menambah ianya turut dikaitkan dengan beberapa pemimpin tertinggi Umno.

"Dia mesti berani ... jika dia betul-betul pejuang untuk negara dan rakyat, dia perlu berani untuk mengaku identitinya dan menerima tindakan mahkamah.

"Umno-BN tidak boleh lagi memberikan tugas itu kepada blogger yang tidak dikenali seperti ini ... ia tidak akan lama sebelum kami menjejaki blogger-blogger ini dan mengemukakan saman terhadap mereka di mahkmah," katanya.

"Bukan seperti mereka, kami gunakan nama kami dalam blog dan berhadapan di mahkamah. Kita perlu berani."

Dalam dakwaan terbaru Papa Gomo, blogger itu memuat naik gambar seorang lelaki yang dikatakan Datuk Seri Anwar dilihat mencium lelaki lain.

Dia turut memuat naik dua klip Anwar sedang berborak dengan seorang yang dakwanya budak lelaki berusia 19 tahun, dan turut berjanji akan menyiarkan video penuh, dan mendakwa Ketua Pembangkang itumensasarkan kumulan muda untuk gejala seksnya.

Anwar bagaimanapun telah memfailkan saman RM100 juta terhadap blogger berkenaan kerana didakwanya menipu.

oleh Clara Chooi

Friday, March 22, 2013

DUN Selangor Akan Bubar Pada 25 Mac Ini ??


Ha ini baru ler anak jantan bro..kah kah kah
Najibul ada berani bubar parlimen sebelum Tan Sri Khalid ke?
Sepatutnya sebelum 8.3.2013 Najibul dah bubarkan..betol tak?
Daa jadi "Hari ini dalam sejarah" Umngok/Bn...Kah Kah Kah
Patot pon bebudak umngok sendirik cakap Najibul mana ada standard macam pak lah...
Kah Kah Kah...PM bukan menang pilihanraya ler katakan...


PRU-13: Spekulasi DUN Selangor Akan Bubar Pada 25 Mac Ini 
 



SHAH ALAM: Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Selangor telah dipercepatkan daripada hari Rabu kepada Isnin ini dan sekali gus menguatkan lagi spekulasi bahawa Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri itu akan dibubarkan.

Mesyuarat exco ini juga mungkin yang terakhir pada sesi ini sebelum pilihan raya umum diadakan.

Pada kebiasaannya mesyuarat exco diadakan pada hari Rabu.

Sementara itu, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah berkata beliau tidak pasti apakah agenda mesyuarat berkenaan, namun beliau mengaku ia akan membincangkan mengenai pembubaran DUN.

"Mungkin (ia akan membincangkan mengenai pembubaran). Perubahan tarikh juga dibuat oleh Menteri Besar.

"Saya juga baru dimaklumkan dan saya tidak tahu apa yang akan dibincangkan. Namun beliau telah menyatakan ia akan dibubarkan bulan ini," katanya.

Pada 11 Mac, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengumumkan bahawa kerajaan negeri akan membubarkan DUN Selangor sebelum hujung bulan ini, namun beliau tidak memberi tarikh yang tepat mengenainya.

Pada Februari lalu, selepas menghadap Sultan Selangor iaitu Sultan Sharafuddin Idris Shah, Abdul Khalid berkata baginda memberi perkenan sekiranya DUN Selangor dibubarkan lebih awal.

Seorang lagi Exco, Ronnie Liu pula sengaja bermain teka teki berhubung pertukaran tarikh mesyuarat exco.

"Anda harus tanya kepada Menteri Besar. Jika anda tanya saya, saya akan kata ia hanya perkara kecil dan tiada apa yang luar biasa," katanya sambil menambah bahawa mesyuarat itu diadakan pada Isnin, hanya dua hari awal daripada amalan biasa.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman yang bukan ahli exco berkara beliau tidak
dimaklumkan mengenai perubahan tarikh berkenaan.

"Saya berharap, ia merupakan tanda (bahawa DUN Selangor akan dibubarkan. Kami telah lama menunggu

"Sebab apa lagi mesyuarat exco hendak diawalkan," soalnya.

DUN Selangor akan terbubar secara automatik pada tengah malam 21 April, genap lima tahun selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) mengangkat sumpah pada 22 April, 2008.

Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dijangka diadakan dalam beberapa minggu lagi.

Tempoh akhir Parlimen adalah pada 27 April ini dan jika ia tidak dibubarkan maka ia akan terbubar sendiri, selepas semua ahli Parlimen mengangkat sumpah pada 28 April 2008.

Pilihan raya umum terakhir berlangsung pada 8 Mac, 2008.

sumber...mStar OL

Thursday, March 21, 2013

Kua Kua Kua ..RTM Kena "PAU" Rm150.000.00


Kah Kah Kah
Kan dah kene pon...
Ambik Kau...kah kah kah
Buat ler lagi berita bohong bin palsu..kah kah kah
Eh siapa boss RTM tu...Luu orang sendiri pon tahu kan..kah kah kah

ALOR SETAR: Mahkamah Tinggi Kedah hari ini memutuskan Radio Televisyen Malaysia (RTM) milik kerajaan membayar tuntutan saman fitnah sebanyak RM150,000 kepada Adun Kubang Rotan (PAS) Mohd Nasir Mustafa.

Pesuruhjaya Kehakiman See Mee Chun ketika di dalam penghakiman hari ini mengarahkan dua defendan Mohd Hanafiah Hanafi dan Zakri Suid dari RTM untuk membayar ganti rugi sebanyak RM50,000.

Sementara itu, penerbit rancangan RTM 'Titik Sentuhan' Hartini Haris dan ketua pengarah Jabatan Penyiaran Malaysia Datuk Norhayati Ismail pula di arah membayar sejumlah RM70,000, selain pihak defendan juga diarahkan membayar kos guaman RM30,000.

Mohd Nasir diringi penguamnnya Aminuddin Zulkifli.

Mohd Nasir telah memfailkan saman pada Mei tahun lalu ekoran rancangan “Titik Sentuhan” yang disiarkan pihak RTM pada 18 November 2011 kerana menfitnah beliau gagal menjalankan tanggungjawab dan tugas sebagai Adun di Kubang Rotan.

Dalam writ saman yang dikemukakan juga, Mohd Nasir juga menolak tuduhan mengatakan beliau mengamalkan diskriminasi pembangunan dikawasan undangannya dan mendakwa ia telah mencemarkan imejnya serta kredibilitinya.

Mohd Nasir menewaskan calon Umno, Nordin Salleh pada Pilihan Raya 2008 dengan majoriti 1,387.

sumber...Harakahdaily

Monday, March 18, 2013

Puteri Sarah Pulak Bertudung (Lu Pikirlah Sendiri)


 Gambar terbaru Puteri Sarah yang diambil di laman Twitter miliknya.

  

 Big Mama bila ler nak bertudung bro... kah kah kah
 Dah bertitle HAJJAH pon.. 
So Luu pikirlah sendirik..


PETALING JAYA: Pelakon Puteri Sarah sedang dalam proses menyiapkan diri untuk menjadi insan yang lebih baik berbanding sebelum ini.

Puteri Sarah, 28, berkata, dia kini dalam proses percubaan memakai tudung dan berazam untuk berimej tersebut dalam tempoh terdekat.

"Tahun lepas saya banyak berlakon watak yang memakai tudung, dari situ hati saya terdetik untuk terus bertudung.

"Buat masa ini ada lagi drama-drama yang saya berlakon tidak memakai tudung, cuma kalau keluar rumah saya kini lebih selesa mengenakan selendang," katanya kepada mStar Online, di sini, Ahad.

Bagaimanapun jelas Puteri Sarah, dia berniat untuk bertudung bukan disebabkan kecewa putus cinta dengan pelakon Ammar Alfian akhir tahun lalu.

Hubungan pasangan yang pernah mencetuskan kontroversi ini berakhir selepas lima tahun bercinta akbiat tiada keserasian.

"Saya rasa sudah sampai masanya, ayah juga banyak kali tegur agar saya bertudung dan sopan, namun bagi saya biarlah niat itu datang dari diri sendiri bukan paksaan.

"Alhamdulillah, ramai yang menyokong dengan tindakan ini, terutamanya ahli keluarga," katanya.

Namun, dia juga kesal apabila segelintir pihak yang mempersoalkan tindakannya ketika dalam tempoh percubaan ini.

"Saya belum sepenuhnya bertudung, mungkin di media sosial saya lebih selesa mengunakan imej bertudung tapi ia masih dalam tempoh saya untuk mencuba atas sebab-sebab tertentu," katanya.

Dalam pada itu, Puteri Sarah berkata, dia sering meminta pendapat cara pemakaian tudung daripada pelakon jelita Natasha Hudson (Tasha).

"Saya sering bertanya dengan Tasha tentang gaya pemakaian tudung, dia gembira saya sudah kearah itu, dia beri banyak tip untuk tampil lebih bergaya biarpun bertudung," katanya.

Selain itu juga, pelakon filem Lu Pikir La Sendiri ini juga sedang mempertimbangkan hasrat untuk berundur daripada dunia lakonan sepenuhnya.

oleh kemalia Othman mStar OL

Saturday, March 16, 2013

Kelentong Najib Tak Laku Di Kelantan


 Makan umpan jer bro...kah kah kah
Kail jangan makan tau...kah kah kah

Tapi wa cayer 'mainan' ore kelate weh...kah kah kah
Time gini banyak 'rezeki' datang...kah kah kah
'Balun' jer...kah kah kah
Undi macam dulu jugak...kah kah kah

Bagaimana rakyat Kelantan hendak mempercayai UMNO sedangkan UMNOlah yang membohongi rakyat Kelantan terang-terangan, tulis Aspan Alias.

Menurutnya, janji Kerajaan Persekutuan melalui Petronas untuk mengotakan perjanjian Vestine pada bulan Mei 1975 tidak langsung ditepati sehinggakan rakyat Kelantan dinafikan punca kewangan untuk membangunkan negeri itu.

“Kalaulah perjanjian itu ditepati Kelantan merupakan negeri yang paling kaya, malahan lebih kaya dari banyak negeri-negeri di Semenanjung yang lain,” ulasnya lagi.

Malangnya, kata beliau rakyat Kelantan mempunyai pemimpin dari UMNO yang berkait rapat dengan pimpinan UMNO, tetapi mereka memilih untuk menyebelahi pimpinan Persekutuan untuk menghimpit rakyat Kelantan.

Tulisan penuh beliau sebagaimana di bawah.

Najib ke Kelantan lagi semalam dan masih cuba untuk mengelentong rakyat di Negeri yang telah persendakan oleh Najib selama ini. Seperti dalam pilihanraya-pilihanraya yang lalu UMNO berjanji dan berjanji sampaikan tidak ada lagi janji yang tidak dibuatnya. Bagi orang Kelantan elok mereka (orang Kelantan) meminta Najib membuka mulutnya lebar-lebar untuk rakyat Kelantan melihat apakah jenis lidah yang ada di dalam mulut Najib, Mahathir dan kepimpinan UMNO yang besar-besar itu.

Bagaimana rakyat Kelantan hendak mempercayai UMNO sedangkan UMNO lah yang membohongi rakyat Kelantan terang-terangan. Janji Kerajaan Persekutuan melalui Petronas untuk mengotakan perjanjian Vestine pada bulan Mei 1975 tidak langsung ditepati sehinggakan rakyat Kelantan dinafikan punca kewangan untuk membangunkan negeri itu.

Perjanjian itu sudah dimeterai hampir 40 tahun dahulu tetapi sehingga hari ini kerajaan Persekutuan masih melakukan rampasan wang dan harta rakyat Kelantan yang berjumlah lebih dari RM7 billion itu. Dalam perjanjian itu telah termeterai yang rakyat Kelantan berhak mendapatkan 5 peratus dari minyak yang dijumpai dan di keluarkan sama ada dalam persisiran atau di luar persisiran negeri Kelantan mengikut harga FOB. Pembayarannya pula dibuat dua kali setahun secara tunai kepada kerajaan pilihan rakyat Kelantan pada 1hb Mac dan 1hb September setiap tahun.

Perlu diingat perjanjian ini dimeterai di antara Petronas yang diwakili oleh Tengku Razaleigh Hamzah dan Menteri Besar Kelantan semasa itu, Dato Mohammad Nasir dari PAS. Tunggakkan pembayaran itu bukan nya kecil tetapi melebihi RM7 billion sekarang ini. Janji yang satu ini pun tidak ditunaikan sekarang Najib datang dan mundar mandir ke Kelantan memberikan janji-janji lagi. Janji-janji BN kepada rakyat Kelantan adalah janji-janji yang tidak ditepati.

Kalaulah perjanjian itu ditepati Kelantan merupakan negeri yang paling kaya, malahan lebih kaya dari banyak negeri-negeri di Semenanjung yang lain. Malangnya rakyat Kelantan mempunyai pemimpin dari UMNO yang berkait rapat dengan pimpinan UMNO, tetapi mereka memilih untuk menyebelahi pimpinan Persekutuan untuk menghimpit rakyat Kelantan.

Selain dari Tengku Razaleigh Hamzah, semua pimpinan UMNO Kelantan memihak kepada Persekutuan untuk menekan rakyat mereka sendiri. Mereka seperti Mustapa Mohamad, Awang Adek tidak memihak kepada rakyat negeri nya sendiri. Ibrahim Ali yang sedang mencuba-cuba untuk menjadi pemimpin itu sendiri menyebelahi pimpinan Persekutuan untuk menekan dan menghimpit rakyat Kelantan.

Itu sebabnya selalu saya katakan, bagi rakyat Kelantan cara untuk mendapatkan hak mereka ialah untuk terus menolak pihak yang melakukan kezaliman terhadap mereka itu. Menolak UMNO habis-habisan merupakan perjuangan yang suci untuk melindungi rakyat Kelantan dari terus di tipu dan dianiayai oleh pimpinan UMNO Persekutuan.

Jika pemimpin seperti Mustapha dan Awang Adek itu melakukan konspirasi penekanan terhadap rakyat Kelantan, adalah tidak wajar mereka ini dijadikan ayam tambatan untuk rakyat Kelantan. Mereka ini sepatutnya dinyahkan dari memimpin rakyat Kelantan kerana mereka ini adalah penghalang kepada rakyat Kelantan untuk menuntut hak mereka.

Walaubagaimana pun tekanan terhadap rakyat Kelantan oleh pimpinan UMNO itu, hakikatnya kita wajar percaya yang kebenarannya akan tetap terserlah. Kebenaran itu rasanya akan dapat diperolehi dalam pilihanraya yang akan datang ini. Jika diizinkan Tuhan, PAS akan menjadi parti dalam kerajaan, maka mudahlah bagi rakyat Kelantan untuk mendapatkan hak mereka yang telah dinafikan oleh UMNO selama ini…insyaallah.

Mohonlah keredaan Tuhan tanpa henti-henti dan secara intensif.. Tuhan akan tetap bersama mereka yang benar,  lebih-lebih lagi bagi mereka yang dizalimi oleh puak pemerintah ini.

Doa orang yang dizalimi adalah doa yang mudah dimakbulkan Tuhan. -

sumber...http://aspanaliasnet.blogspot.com/

Wednesday, March 6, 2013

Lahad Datu Liang Lahad Untuk UMporNO Agaknyer ??

Apa bendenyer ?
Krisis daa masyuk sebulan bro..
Tak abis abis lagi pon!!
Korban anggota keselamatan dah makan sampai 8 orang. innalillah...
Al _ Fatihah untuk mereka yang menggadaikan nyawa untuk keselamatan negara...






Secara umumnya persoalan ini memamg HANGAT bro..
.

KOMENTAR TUKAR TIUB

apa yang berlaku di lahad datu
dilihat oleh majoriti rakyat sebagai sandiwara
kenapa orang ramai melihat sebagai sandiwara?
1 - sokongan sabah terhadap pakatan melonjak
sokongan terhadap united malays national oprganisation lupus
sabah akan jatuh ke tangan pakatan
2 - tetiba muncul LAHAD DATU
maka ini dilihat sebagai sandiwara untuk gantung pru di sabah
3 - kenapa najib tak cakap PRU akan diteruskan disabah?
kenapa hal gantung pru ini disenyapkan?
hanya ke hulu ke hilir tuduh pakatan
4  pertama ke sini berjalan hampir 1 bulan
orang ramai tidak diberi tahu apa yang sebenarnya berlaku
soalan nya apa sebenarnya perlaku
5 - kenapa  polis  yang jadi penghulu ?  kenapa tidak askar?
6 -  kelmari laporan kata 12 mati - kes tamat
tapi hari ini ada lagi
7 - kata ada 100 orang - mati 12  - kemana 82 yang lain?
8 - apa tuntutan gerila ini?
9 - ada dilaporan gerila ini ingin berjumpa 'personaliti'
siapa personaliti itu?  daj jumpa atau belum
10 - adalah gerila ini marah tak dapat jumpa persinaliti?
semua soalan soalan ini
menjadikan majoriti warga was was
 
emm KANTOI LAGI bro...kah kah kah

wat per gi cayer cakap bohong blogger UMporNO bro
.
 MANILA 5 MAC: Kesultanan Sulu menafikan dakwaan pembangkang Malaysia terlibat membantu menyemarakkan krisis Sabah sebagaimana dakwaan kerajaan Malaysia.

“Kami tiada hubungan dengan pembangkang Malaysia. Kami tidak adakan perbincangan dengan mereka,” kata Puteri Jacel Kiram, anak kepada Sultan Jamalul Kiram III dipetik dari interaksyon.com bertarikh 4 Mac lalu.
DENI - CopyBeliau juga menolak dakwaan Presiden Benigno Aquino III, kononnya ada ‘dalang’ membiayai pelayaran kira-kira 200 pengikut ke Sabah untuk menuntut wilayah itu.

Muka depan Utusan 2 Mac lalu melapor berita fitnah dengan tajuk ‘Ketua Pembangkang dikaitkan dengan pencerobohan?’ manakala TV3 menggunakan istilah dalang bagi mengaitkan

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Tragedi Lahad datu.
Anwar kemudian memfail saman RM200 juta kepada media kawalan Umno itu untuk menarik balik tuduhan dan membuat permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam bermula 4 Mac lalu.

Interaksyon.com adalah laman berita bagi saluran TV5, rangkaian radio dan televisyen komersil utama di Filipina yang dimiliki dan dikendali ABC Development Corporation.
Mengikut laporan itu, Jacel Kiram turut membidas dan mencabar Aquino untuk menamakan dalang yang didakwa membantu pelayaran pengikutnya ke Sabah.

Dalam satu taklimat media, jurucakap Kesultanan Sulu, Abraham Idjirani pula berkata, perjalanan itu dipanggil ‘KKB’ – singkatan pada ‘kaniya-kaniyang bayad’ yang bermakna semua menyumbang kepada perbelanjaan perjalanan.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=46430