Followers

Tuesday, October 9, 2012

'Anai Anai' PAS Lalok Ubat Batok Lagi Ke ??


Luu daa over dose ke bro...kah kah kah
Nasib baek Lembaga Disiplin PAS luu pandai kawtim...kah kah kah
Jike tidak daa laama luu kene angkat kaki bro...kah kah kah
Khalid Samad jer yang bisa kene tindakan tatatertib...
Luu memang ada 'power' boleh save dari apa jugak tindakan...yer tak???

Tapi wa kasik ingat sama luu...
Luu punya lawak sudah out of date...kah kah kah
How long Tok Guru Presiden boleh 'save' luu???

Nasharudin dakwa ada pihak anjur doa Malaysia jadi negara kristian

Bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa hari ini mendakwa, satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Beliau mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.

NONE"Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya.

Nasharuddin juga berkata, beliau menimbulkan "isu semasa yang dihadapi ummah" itu dalam konteks dakwah dan realiti politik waktu ini.

Dalam ucapannya di Pusat Dagangan Dunia Putra itu, Nasharuddin turut menyelar pengerusi nasional DAP Karpal Singh yang bertegas untuk meneruskan prosiding saman ke atasnya.

"Saya nak kata yang (Karpal) anti-Islam dan bukan anti-hudud," katanya yang menambah, Karpal tidak berhak menentang perundangan yang ditetapkan Allah.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan kertas kerja di program Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia.

Oleh:   Zulaikha Zulkifli

best komen...
  
Hayat Minda · Pengulas Tertinggi · UTM Skudai, Johor
 
Bila org kristian berdoa malaysia jadi negara kristian, korang meroyan canang adu dumba, nak semua sokong UMNO lah tu ya...... habis tu dah 50 tahun UMNO memerintah Malaysia, Malaysia ni sekadar jadi sekular aja...... Islam hanaya majlis nikah, khatan, doa selamat, kenduri arwah, sembahyang jumaat, ...... UMNO yang ramai juta2, tak pun berdoa minta malaysia jadi negara ISLAM... menjalankan hukum islam....... yang kristian doa beberapa kerat org yang korang risau..... soalnya, subuh kat masjid berapa org yang berjemaah????? ada UMNO kisah?????