Followers

Friday, January 2, 2015

Gambar dan Video Terbaru Dari Kuala Krai



Allah Allah Allah..!!!! Hari Ini Aku Dpt Lihat Sendiri Kesusahan Dan Kesedihan Mereka. Menangis Aku Hari Ni Tak Tahan Sebak Melalui Lereng Kampung Di Kuala Krai Lewat Petang Tadi. Ramai Anak2 Yg Beratur Meminta Makanan Di Tepi Jalan Kerana Mereka Begitu Lapar. Banyak Kereta Yg Melalui Jalan Tersebut Berhenti Menghulur Makanan Kpd Anak2 Kecil.. Sebak Bila Aku Terpaksa Memberikan Roti Yg Aku Bawa Dari KL Walaupun Ia Tidak Seberapa. Cukup Sedih Lagi Bila Matahari Kian Terbenam, Di Mana Kampung Yg Sememangnya Terang Di Selimuti Kegelapan..

Hanya Cengkerik Dan Serangga Sahaja Kedengaran Di Kawasan Kampung Tersebut.. Bekalan Api Dan Air Terputus Termasuklah Line HP Yg Langsung Tiada Signal. Rumah Mereka Di Hanyutkan Banjir.. Mereka Berteduh Di Pondok Buruk.. Mereka Tiada Pakaian, Mereka Terpaksa Mandi Di Sungai Yg Keruh Berlumpur. Allah..Sayunya Hati Aku... Suasana Kuala Krai Sunyi Sepi..

Laluan Utama Tidak Dapat Di Lalui Akibat Tanah Runtuh. Sekali Lagi Aku Terpaksa Menghadapi Detik Cemas Melalui Jalan Berlumpur Penuh Lecak. Kawasan Amat Gelap.. Syukur Kerana Banyak Kereta Bersusun Melalui Jalan Tersebut... Padamu Ya Allah.. Tak Dapat Aku Bayangkan Bila Rumah Mereka Musnah 100%. Mereka Terlalu Memerlukan Bantuan Dari Kita... Ayuh Kawan2 Turun Dan Tgk La Sendiri Keadaan Mereka.

Gambar Pendalaman Kampung Tak Dapat Di Kongsi Kerana Kualiti Gmbar Kurang Memuaskan Kerana Kian Gelap

Cerita Mereka: Semua Penduduk Kampung Panik Bila Melihat Air Naik Secara Tiba2.. Keaadaan Menjadi Kelam Kabut Bila Ramai Penduduk Berpusu2 Menyerbu Masuk Kedai2 Untuk Mendapatkan Bekalan. Sekelip Mata Saja Kampung Mereka Menjadi Laut Berlumpur. Mereka Merasakan Seolah2 Berada Di Tengah2 Pulau Dan Terpaksa Bermalam Di Tempat Tinggi Yg Belum Tentu Selamat. Allahuakbar!!! PENGALAMAN YG SUKAR DI GAMBARKAN.





Nukilan dari FB Abe Is

dari laporan lain

Mangsa banjir berhadapan catuan makanan

Mangsa banjir yang ditempatkan di pusat pemindahan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tengku Indera Petra 2 di Gua Musang mendakwa berdepan catuan makanan sejak semalam, lapor Sinar Harian Online hari ini.

Mangsa mendakwa sebelum ini diberikan makanan sebanyak tiga kali sehari tetapi hanya sekali sehari bermula semalam dan ia perlu dituntut pada jam 3 petang.

Laporan itu juga menyebut, ekoran catuan tersebut, ada mangsa banjir mengeluarkan perbelanjaan sendiri bagi membeli makanan di luar dengan harga yang tinggi.