Followers

Tuesday, October 30, 2018

Pas+ BN Gagasan Nasional Pulak Dah !



Gagasan Sejahtera konon kuat bila masuk PRU Pas bertanding sendirian konon kerusi tradisi...kikiki

Ada pulak Gagasan Nasional ,nak pegi kot mana pulak ni ?

Macam wau terputus tali jer aku nampak,wasiat aTGNA agar Pas jangan kerjasama dengan Umno dah masuk longkang ke?

Semakin bercelaru jer parti ehem ni...Jangan lupa kata Tuan Ibrahim sebelum PRU14 "Tanpa Pas Pakatan Harapan tak akan sampai ke Putrajaya"...kikiki

Sinar Harian melaporkan


PAS sedia berunding dengan Barisan Nasional (BN)  bagi membentuk gabungan pembangkang yang kuat melalui “Gagasan Nasional”.

Timbalan presidennya berkata gabungan itu dibentuk melalui Gabungan Sejahtera, dianggotai PAS dan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan), dengan BN, lapor Sinar Harian.

“PAS ada Gagasan Sejahtera, BN singkatan daripada Barisan Nasional, kalau gabung jadi Gagasan Nasional yakni satu gagasan yang melihat perpaduan suara pembangkang,” kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Wakil rakyat Kubang Kerian berkata PAS terbuka dalam hal itu tetapi beliau mengakui belum ada rundingan dengan Setiausaha Agung BN Datuk Seri Nazri Aziz.

“Kita akan tengok dulu. BN dah hilang kekuatan daripada 14 parti komponen tinggal tiga, empat saja, jadi perlu bina semula,” katanya

“Manakala kita dalam Gagasan Sejahtera pun kena bina semula, mungkin saya nampak dalam bentuk Gagasan Nasional”.

Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi sebelum ini dilapor berkata BN akan distruktur dan dijenamakan semula untuk menghadapi pilihan raya akan datang.