Followers

Saturday, October 30, 2010

PAS akui belum selesa untuk menang

PAS masih belum berada dalam keadaan selesa untuk memenangi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, 4 November ini.

Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman, berkata sebaliknya parti itu kini berdepan dengan serangan hebat daripada Barisan Nasional (BN) yang menggerakkan jentera kerajaan bagi memenangi hati rakyat.
"Kita masih belum boleh menilai sikap pengundi yang berdepan dengan serangan berbentuk ‘barangan’ daripada BN. Minggu depan kita akan boleh melihat sejauh mana sokongan pengundi kepada parti dan calon.
"Buat masa ini saya meletakkan PAS dalam keadaan 50-50 untuk mempertahankan kerusi DUN Galas. Kedudukan PAS masih lagi dalam keadaan tidak selesa," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Abdul Halim berkata, kempen yang sama daripada BN pernah dilakukan ketika cuba merampas kerusi DUN Manek Urai pada pilihan raya kecil kawasan itu tahun lalu menyaksikan kemenangan tipis memihak kepada PAS.

"Buat masa ini kita tidak berdepan dengan isu yang besar kecuali serangan barangan ini. Bagaimanapun. serangan ini baru bermula dan kami perlu menghadapinya," katanya.