Followers

Wednesday, June 25, 2014

Gambar Luis Suarez Gigit Bahu Giorgio Chiellini (Clear)








Tonggak utama Uruguay, Luis Suarez mungkin dikenakan hukuman lebih berat selepas menggigit pemain Itali, Giorgio Chiellini dalam pertembungan terakhir Kumpulan D, awal pagi tadi.

Rakaman ulang tayang insiden itu di televisyen menunjukkan Suarez menggigit bahu Chiellini selepas kedua-duanya bergelut di kawasan kotak penalti.

Insiden itu berlaku dalam temph seminit sebelum Uruguay menjaringkan gol kemenangan menerusi Diego Godin pada minit ke-81.

Uruguay layak mara ke pusingan seterusnya selepas membenam Itali 1-0.

Untuk rekod, ini adalah insiden menggigit kali ketiga yang dilakukan Suarez. Sebelum ini dia pernah digantung sepuluh perlawanan gara-gara tindakannya itu.Pemain Chelsea's Branislav Ivanovic juga pernah digigit oleh Suarez dalam pertemuan liverpool menentang Chelsea.

Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (Fifa) mengesahkan sedang menyiasat insiden tersebut dan Suarez mungkin dikenakan denda lebih berat walaupun terlepas hukuman ketika perlawanan itu.

“Kami masih menunggu laporan pegawai perlawanan. Kami akan mengumpul segala elemen yang ada kaitan untuk menyiasat perkara ini,” kata seorang jurucakap Fifa.

sumber...fifa