Followers

Thursday, August 27, 2015

Kantoi: Mohd Amar Ngaku Beli Range Rover RM200,000.00



Timbalan MB Kelantan mengaku beli Range Rover RM200,000

Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mengakui membeli kenderaan pacuan 4 roda Range Rover bernilai RM200,000 selepas dakwaan beliau memiliki beberapa kenderaan berdaftar atas namanya tersebar di laman sosial Facebook dan WhatsApp, lapor Harakahdaily.

Namun naib presiden PAS itu berkata, Range Rover tersebut dibelinya dengan harga di bawah pasaran kerana ia kereta terpakai (second hand).

“Ada kawan menawarkan RM200,000 sedangkan harga pasaran bagi kenderaan baharu sekitar RM300,000,” katanya seperti dilaporkan portal milik PAS itu.

Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob juga didakwa membina 5 rumah banglo untuk anaknya yang bernilai RM2 juta, namun dinafikan Setiausaha Akhbar Mohd Asri Mat Daud.

Asri sebagaimana dilaporkan lidah rasmi PAS itu berkata, dakwaan itu tidak berasas memandangkan rumah terbabit dibina sendiri anak Ahmad melalui skim pinjaman perumahan.

“Mereka yang mengurus dan membayar pinjaman tersebut. Ia tiada kaitan langsung dengan bantuan kewangan sehingga RM2 juta,” katanya.

Katanya, dakwaan itu tidak bertanggungjawab dan merupakan fitnah berat terhadap menteri besar memandangkan perkara itu tidak wujud.

“Mereka cuba menggambarkan menteri besar seorang yang boros. Hakikatnya, beliau meneruskan sikap kesederhanaan seperti Almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz (Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat).

“Ustaz Ahmad tidak menetap di kediaman rasmi menteri besar dan memulangkan kembali elaun yang sepatut diperolehnya kepada kerajaan negeri," katanya.

Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob juga didakwa membina lima rumah banglo untuk anaknya yang bernilai RM2 juta, namun dinafikan setiausaha akhbar Mohd Asri Mat Daud.

Mohd Asri dilaporkan lidah rasmi PAS itu berkata, dakwaan itu tidak berasas memandangkan rumah terbabit dibina sendiri anak Ahmad melalui skim pinjaman perumahan.

“Mereka yang mengurus dan membayar pinjaman tersebut dan tiada kaitan langsung dengan bantuan kewangan sehingga RM2 juta,” katanya.

Katanya, dakwaan itu bertanggungjawab dan fitnah berat kepada menteri besar terhadap perkara yang tidak wujud.

“Mereka cuba menggambarkan menteri besar seorang yang boros. Sedangkan hakikatnya beliau meneruskan sikap kesederhanaan seperti almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz.

“Ustaz Ahmad tidak menetap di kediaman rasmi Menteri Besar. Beliau memulangkan kembali kepada kerajaan negeri elaun yang sepatut diperolehnya," katanya.

sumber...TMI