Followers

Thursday, April 4, 2019

Kerjasama Umno - Pas: 'Formula P.Ramlee' Memang Terbaik



Kita patut sokong penuh formula Tok Mat Hasan ,inilah formula terbaik untuk puak penyamun harta dan maruah ugama rakyat Malaysia...

Tahniah Tok Mat ,now you decide the right decisions...kikiki

Kita percaya inilah antara formula yang lahir dari isi hati pemimpin pembangkang terkini,masakan tidak, ucapan dibibir melambangkan isi hati sebenar...kikiki

Tamrin Tun Ghafar tanya apa cerita duit rm10 juta dipindahkan ke England dan apa khabar abang adik tok mat sekarang ...kikiki

KJ tak rasa tergugat ke bila tok mat bayangkan PRU15 dia nak ambik kerusi parlimen pulak...kikiki

Mat Hasan usul 'formula P.Ramlee' agih kerusi Umno-Pas PRU15

Pemangku presiden Umno Mohamad Hasan secara berseloroh mengemukakan kaedah pembahagian kerusi antara Umno dan PAS pada PRU ke-15 nanti.

Berucap dalam ceramah di Felda Sendayan malam tadi, Mohamad mencadangkan dua parti itu menggunakan "formula P Ramlee".

"Ini untuk kau, ini untuk aku, satu untuk kau, dua untuk aku," kata calon PRK Rantau itu disambut ketawa kira-kira 400 hadirin.

"Ustaz (PAS) nak berapa (kerusi)? Lima? Ustaz ambil lima saya ambil 20. Ini di Negeri Sembilan. Di Kelantan kau ambil 20 aku ambil lima," katanya, sambil mengatakan kepada pemimpin PAS yang hadir beliau hanya bergurau.

"Bergurau ustaz. Kita boleh (menang) Negeri Sembilan senang-senang."

Sebelum memulakan kerjasama tahun lalu, Umno dan PAS secara tradisinya bersaing di kerusi majoriti Melayu yang sama ketika pilihan raya.

Mohamad merujuk babak dalam filem Nujum Pak Belalang, ketika dua pencuri membahagi-bahagikan hasil curian mereka dari sebuah istana.

Kunci lawan PH

Ketika mengemukakan "formula" itu, Mohamad juga berkata PAS boleh bertanding di kerusi yang dirampas Pakatan Harapan (PH) daripada BN kerana pecah undi, seperti Labu dan Lenggeng.

Katanya, pembahagian kerusi secara saksama akan menjadi kunci kepada BN dan PAS untuk mengalahkan PH pada PRU akan datang.

"Apa yang penting, akhir ceritanya kita rampas balik Malaysia dari kerajaan PH, itu saja. Apa yang susah?" katanya lagi.

Bekas menteri besar Negeri Sembilan itu juga menyebut - secara tidak serius - tentang kemungkinan bertanding di peringkat Parlimen pada PRU akan datang.

"(Pada PRU ke-15) saya tak akan bertanding di Rantau lagi, rasanya di parlimen pula. 

"(Tapi mungkin) Di Rantau pun bertanding, parlimen pun bertanding. (Tetapi) tak kan dapat girlfriend baru kita tinggal orang tua kita," katanya disambut sorakan hadirin.

sumber...Zikri Kamarulzaman  mKini