Followers

Tuesday, May 21, 2019

Apa Kaitan Bakar Kereta Doktor Hatta dan Doktor Asri ?



Peristiwa pertama berlaku kepada doktor Hatta Ramli yang digelar geng Jebon dan Anwarinas dalam Pas,kereta beliau dibakar diluar rumahnya ketika menjelang Muktamar Pas untuk pemilihan jawatan penting dalam partai tersebut.

Kejadian sama juga berlaku kepada doktor Asri selaku Mufti Perlis,kereta rasmi beliau juga dibakar diluar kediaman beliau.

Semacam ada sesuatu yang tidak kena dalam kedua dua kejadian tersebut.Adakah kerana ketaksuban kepada pemimpin dan partai atau kerana apa?.Benarkah dakwaan budaya Taliban dan DAESH/ISIS telah mempengaruhi Pas ?

Tangkapan suspek yang juga ahli Jabatan Amal Malaysia Pas itu biarlah pihak Polis membuat penyiasatan.

Lalu sekarang benarkah islam dibawah PH terancam atau siapa yang sebenarnya terancam. Mungkinkah ini juga antara agenda deep state.

Suspek Bakar Kereta Mufti Perlis Diberkas

Suspek yang membakar kereta rasmi Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin di kediamannya pada 22 Mac lalu berjaya diberkas awal pagi semalam di Jelempok, Arau.

Ketua Polis Perlis, Datuk Noor Mushar Mohd, berkata susulan itu suspek lelaki yang juga penganggur berusia 36 tahun direman empat hari sehingga Selasa ini bermula semalam bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, pihaknya kini sedang memburu empat lagi suspek yang disyaki terbabit dalam kejadian bakar berkenaan.

“Tangkapan dilakukan pada jam 2.45 pagi semalam dan lelaki itu yang juga duda mengaku terbabit dalam membakar kereta Mohd Asri kerana bermotifkan dendam berhubung pemecatan imam di negeri ini beberapa bulan lalu.

“Malah dia juga memberitahu terdapat seorang lagi suspek yang membantunya membakar kereta Mohd Asri dan mereka menerima upah sebanyak RM500 daripada seorang lelaki bernama Zaini.

“Jadi polis kini sedang memburu rakan lelaki yang digelar sebagai Mie Tomoi dan Zaini bagi membantu siasatan pihak polis,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Mushar berkata, dua lagi suspek masih belum dikenal pasti pihaknya namun dia percaya dengan penangkapan suspek semalam bakal merungkai identiti mereka yang dipercayai menjadi dalang utama kes berkenaan.

“Kita percaya suspek bersama rakannya yang digelar Mie Tomoi hanya menerima upah daripada Zaini dan dua lagi suspek lelaki bagi membakar kereta Mohd Asri.

“Malah hasil pemeriksaan awal ke atas suspek mendapati dia mempunyai rekod jenayah lampau yang membabitkan dadah dan jenayah lain,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 435 Kanun Keseksaan kerana perbuatan khianat dengan api.

Dalam kejadian yang berlaku pada 22 Mac lalu, kereta rasmi jenis Honda Accord kegunaan Mohd Asri dibakar pada bahagian bonet selain cermin hadapan turut dipecahkan dipercayai perbuatan khianat oleh pihak tertentu.

Kejadian itu disedari ahli keluarganya ketika mereka sedang melakukan persiapan untuk bersolat Subuh kira-kira jam 6.05 pagi pada hari kejadian itu berlaku.

sumber...