Followers

Wednesday, August 13, 2014

Mb Selangor: Sedap Jugak Bila Mat Sabu Tibai Khalid Ibrahim



Angkuhnya statement Khalid Ibrahim hari ini

Masa luu pegi angkat sumpah MB tahun lepas, watikah perlantikan dari siapa yang luu bawak Tan Sri ??

MB: S'gor bukan k'jaan Pakatan, 'tak daftar'

 Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata kerajaan Selangor bukanlah kerajaan Pakatan Rakyat kerana ia gabungan itu bukan badan berdaftar.

Menurut beliau nama itu tidak penting kerana ADUN Selangor terdiri daripada parti berlainan.

"Kita ada nama DAP ada, PAS pun ada dan PKR pun ada, Umno juga ada.

"Kalau kamu ambil perkara itu begitu (merampas kerajaan Pakatan Rakyat sebagai MB bebas), tapi kamu perlu ingat bahawa Pakatan Rakyat bukanlah satu badan yang berdaftar," kata beliau dalam sidang media selepas mesyuarat exco hari ini.

Semalam, lima exco daripada PKR dan DAP dipecat oleh Khalid kerana tidak bersetuju bersama pasukannya mentadbir negeri Selangor....Malaysiakini


Sedap jugak bila Mat Sabu tibai kelaku pemimpin Pas sendiri dan untuk menyedarkan Khalid Ibrahim

 'Bagaimana PAS sokong MB yang disingkir PKR?'

 Beberapa pemimpin sederhana dalam PAS meluahkan harapan mereka melihat parti itu bersama Pakatan Rakyat, walaupun kepimpinan tertinggi enggan menyatakan pendirian mereka berhubung krisis menteri besar Selangor yang semakin meruncing.

 Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, "Bagaimana kita (PAS) boleh menyokong Khalid apabila beliau tidak lagi dalam PKR?".

"Beliau adalah seorang menteri besar Bebas sekarang. Tak ada isu lagi untuk kita menyokong Khalid," katanya ketika ditemui di Pulau Pinang hari ini.

Krisis di Selangor memuncak apabila Khalid memecat enam anggota Exco daripada PKR dan DAP semalam.

Ia susulan PKR menyingkir beliau pada Sabtu kerana enggan melepaskan jawatan menteri besar sekalipun parti mengumumkan Presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan menggantikan beliau.

Semua pihak kini memerhati PAS yang belum menyatakan pendirian berhubung isu ini sekalipun Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini menyatakan sokongan kepada Khalid.

[Baca berita penuh]