Followers

Monday, January 7, 2019

Anwar dan Tun Mahathir Bergaduh Lagi ?



Ini game tahap tinggi,bukan semua lapisan boleh faham,bukan semua seni boleh difahami,benarlah politik itu satu seni, pemain politik juga orang seni.

Politik Malaysia telah mengukir sejarah bahawa Tun M dua kali boleh menjadi PM, Malaysia juga melakarkan sejarah dua kali Anwar membantu untuk kemenangan Tun M dalam pilihanraya umum menentang parti lawan.

Kedua dua tokoh politik ini adalah 'Gifted'.

Anwar Ulangi: Dr M,saya dah setuju peralihan kuasa

Presiden PKR Anwar Ibrahim mengulangi kenyataan beliau dan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad telah bersetuju mengenai pelan peralihan kuasa.

Dalam suatu kenyataan hari ini, Anwar berkata spekulasi pertelingkahannya dengan Dr Mahathir bersumberkan laporan tidak tepat pihak akhbar dan desas-desus di media sosial.

"Saya ingin mengulangi bahawa tidak wujud sebarang pertelingkahan antara saya dan Tun (Dr Mahathir) tentang soal peralihan kuasa. 

"Kita telah bersetuju berkenaan proses dan pelan transisi tersebut, dan juga turut dimuafakati di peringkat Pakatan Harapan," katanya.

Ini kali kedua Anwar bercakap mengenai hubungannya dengan pengerusi Pakatan Harapan sejak mesyuarat Majlis Presiden PH pada Rabu lalu.

Watak-watak mahu lihat PH gagal

Spekulasi mengenai pelan peralihan kuasa itu muncul kembali selepas perwakilan Bersatu menggesa Mahathir berkhidmat sebagai perdana menteri bagi tempoh satu penggal.

Sebelum pilihan raya 9 Mei, keempat parti komponen PH telah bersetuju Mahathir akan menjadi perdana menteri sekiranya mereka memenangi pilihan raya sebelum menyerahkan pemerintahan kepada Anwar. Tiada tarikh ditetapkan.

Sementara itu, Anwar berkata beliau menyokong kenyataan Mahathir bahawa kerajaan PH kuat.

Walau bagaimanapun, beliau berkata PH akan menghadapi cabaran mendatang yang hebat dan PH perlu berpadu tenaga untuk berjaya.

"Walaupun telah banyak yang dicapai, cabaran-cabaran yang mendatang memerlukan kerjasama dan dukungan kuat semua pihak dalam Pakatan Harapan.

"Kita juga menyedari wujudnya watak-watak yang ingin melihat kita gagal. 

"Saya menggesa pimpinan untuk berwaspada dengan pemuka-pemuka ini yang lebih senang dengan budaya kronisme, dan cubaan mereka untuk menimbun harta kekayaan, dan mengabaikan keadilan dan kebajikan rakyat.

"Mari kita bergerak ke depan dan bekerja ke arah memungkinkan sebuah Malaysia yang progresif, sejahtera dan aman sentosa," kata MP Port Dickson itu lagi.

sumber...mKini