Followers

Sunday, July 13, 2014

World Cup Final: Klose Akan Musnahkan Messi Yahudi Awal Pagi Nanti

  






Aksi akhir penentuan juara Piala Dunia 2014 pasti hebat

Penyerang prolifik Jerman, Miroslav Klose menyimpan hasrat untuk menambah koleksi jaringan peribadinya menjelang aksi final Piala Dunia 2014 menentang Argentina di Stadium Maracana, Rio de Janeiro awal pagi esok.

Klose kini memegang status sebagai penjaring gol terbanyak pada kempen Piala Dunia selepas merekodkan 16 gol sepanjang empat kempen yang disertai bermula edisi 2002 di Korea Selatan dan Jepun.

Begitupun, Klose yang cukup digeruni ketika beraksi di tengah padang terkenal dengan sikap peramah dan gemar merendah diri.

Klose berkata, dia tidak mampu menghasilkan gol sekiranya tidak mendapat bantuan daripada rakan-rakan sepasukan.

"Apa yang penting bagi saya ialah kejayaan pasukan dan kami kini semakin hampir untuk menjulang trofi itu.

"Saya berharap dapat menikmati saat-saat yang dinantikan itu ketika berada di tengah padang nanti," kata Klose.

Klose memintas bekas penyerang sensasi Brazil, Ronaldo yang sebelum ini mendahului rekod penjaring terbanyak Piala Dunia dengan jaringan 15 gol.

Gol ke-16 Klose hadir ketika dia membantu Jerman membelasah tuan rumah, Brazil 7-1 pada aksi separuh akhir di Belo Horizonte, Rabu lalu.

Sementara itu, Thomas Mueller yang kini berusia 24 tahun dilihat sebagai satu-satunya pemain Jerman yang mempunyai peluang untuk memintas rekod Klose.

"Bukan itu (penjaring terbanyak) yang saya fikirkan. Kami berada di sini (Brazil) sebagai satu pasukan dan kami hadir untuk memenangi kejohanan ini.

"Saya terkenal kerana Klose, dia seperti 20 tahun lebih muda daripada saya. Dia seorang yang kuat bekerja, tiada pemain yang lebih baik daripada dia," kata Mueller.

sumber... Reuters