Followers

Sunday, December 9, 2018

Dyana Sofya dan Zairil Sah Jadi Suami isteri



Bekas calon DAP pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan 2014, Dyana Sofya Mohd Daud, mengakhiri zaman bujangnya apabila melangsungkan perkahwinan dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bungah, Zairil Khir Johari.

Majlis resepsi perkahwinan pasangan itu diadakan di Kelab Golf Diraja Perak di sini hari ini.

Terdahulu, Zairil, 36, yang juga EXCO Kerja Raya, Utiliti dan Tebatan Banjir Pulau Pinang dan Dyana, 31, melangsungkan pernikahan mereka di lokasi sama semalam.

Pasangan itu bertunang pada Mac lalu dengan majlis berkenaan diadakan di sebuah hotel di sini, yang diserikan kehadiran kira-kira 1,300 jemputan termasuk tetamu kenamaan, ahli keluarga dan kenalan rapat.

Hadir memeriahkan majlis itu adalah Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu; Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari; Pengerusi Jemaah Penasihat UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Pasangan itu sebelum ini terpalit dengan kontroversi selepas beberapa keping gambar intim mereka tersebar di laman sosial pada Oktober 2014, namun dinafikan pasangan terbabit.

Pasangan itu sekali lagi menjadi perhatian pada April tahun lalu selepas klip video dua individu yang didakwa sebagai mereka, menari mesra, turut viral di laman sosial.

Zairil sebelum ini sudah berkahwin, namun mengikut maklumat yang turut viral di media sosial, sudah bercerai Oktober tahun lalu tetapi tidak dapat dipastikan kesahihannya.

Oleh:  Mohd Hafizee Mohd Arop NSTP