Followers

Tuesday, December 18, 2018

Waytha Moorthy Sila Letak Jawatan SEGERA !


Orang PH pun mahu Waythamoorthy letak jawatan

Tekanan supaya meletak jawatan semakin memuncak buat Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy, apabila ia turut disuarakan pemimpin dalam kalangan Pakatan Harapan (PH) sendiri.Exco Pulau Pinang Dr Afif Bahardin misalnya hari ini berkata senator terbabit sudah gagal membentuk perpaduan dalam kalangan rakyat negara ini.

Untuk rekod Waythamoorthy dilantik kerajaan PH pimpinan Dr Mahathir Mohamad sebagai menteri bagi hal ehwal perpaduan.

"Perkara terhormat yang anda boleh lakukan ialah meletak jawatan dan ke tepi daripada Menteri Perpaduan Nasional dan Kesejahteraan Masyarakat. Anda teramat gagal membentuk perpaduan ketika ia diperlukan dan menyebabkan suasana tidak harmoni.

"Ada orang Malaysia yang lebih baik untuk melaksanakan tugas berkenaan," katanya melalui Twitter.
Afif turut menanda Mahathir dalam ciapan berkenaan, dan mengulang ciap berita Malaysiakini, "Adib berani dan dedikasi, kata Waythamoorthy".

Ciapan Afif itu dibuat ekoran kematian anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Muhammad Adib Mohd Kassim, malam tadi kesan kecederaan dialami semasa kekecohan berlaku di kuil Sri Maha Mariamman 27 Nov lalu.

Polis mendakwa Muhammad Adib ditarik keluar dari kenderaannya sebelum dipukul ketika keadaan di kawasan kuil terbabit tegang ekoran pertikaian mengenai tapak di antara pihak pemaju dan penganut Hindu.

Wahthamoorthy dipersalahkan pelbagai pihak - bersama beberapa pemimpin parti politik lain - kerana dianggap memburukkan keadaan ketika ketegangan baru bermula.

Sebelum ini Mahathir berkata, jika aspek perpaduan yang sepatutnya menjadi keutamaan dan portfolio senator itu tidak diutamakan, sejarah boleh berulang.

"Dan kita akan tengelam seperti orang sebelum kita.

"Meminta maaf adalah perbuatan yang dihargai orang ramai, begitu juga dengan peletakan jawatan," kata perdana menteri dalam satu kenyataan.

sumber... mKini

[Baca berita penuh]