Followers

Monday, December 5, 2011

Erni Sosilawati Kini Bergelar Isteri Kamarulazlan


Perkahwinan Rita dan Kamarulazlan

KUALA LUMPUR: Dengan sekali lafaz, Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 26, atau Rita sah bergelar isteri kepada Kamarulazlan Mohamad Hanafiah, 35, Setiausaha Sulit Kanan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim selepas pasangan berkenaan dinikahkan dalam satu majlis di Taman Harmonis, Gombak di sini, semalam.

Pasangan itu dinikahkan Penolong Pendaftar Nikah Masjid As Syaarif, Mohamed Embong jam 6.40 petang dan Rita diwalikan bapanya, Buhari Mohamed, 62. Majlis persandingan Rita dan Kamarulazlan berlangsung pada jam 8 malam dengan lebih 500 tetamu hadir memeriahkan hari berbahagia mereka.


Rombongan pernikahan yang diketuai Mashitah dan suaminya itu menyaksikan Rita menerima hantaran RM30,000 berserta sembilan dulang hantaran berbalas 11.

Majlis pernikahan bertemakan Moroccan Islamic Garden berjalan lancar dan turut memperingati Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya dengan bacaan al-Fatihah.


Dalam majlis pernikahan terbabit, Kamarulazlan turut ditemani ibu bapanya iaitu Latifah Taib dan Mohd Hanafiah Nani serta lebih 30 sanak-saudara.


Bahari yang ditemui selepas majlis akad nikah, berkata dia gembira menerima kehadiran menantu sulungnya itu dan dimaklumkan mengenai pernikahan itu sejak enam bulan lalu.

Katanya, Rita dan Kamarulazlan menjalinkan hubungan cinta sejak setahun lalu dan menantunya ada datang berjumpa untuk minum selain mengenali hati budi ‘orang baru’ itu.

sumber...Hmetro