Followers

Saturday, June 11, 2011

'video seks Mat Sabu' fitnah terbaru Umno

Terima video lucah, Zuraida kecam tindakan melampau

AMPANG: Video seks fitnah mengaitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini semakin disebar secara berleluasa termasuk dihantar kepada Ahli Parlimen KEADILAN.

Terbaru, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin yang juga Ketua Wanita KEADILAN, turut memperoleh video berkenaan yang dihantar ke rumahnya semalam.

Ia dikirim menerusi satu sampul surat menggunakan kepala surat Pas dengan bahagian luar video memaparkan imej Timbalan Presiden Pas yang baru, Mohamad Sabu bertajuk ‘Skandal Seks Mat Sabu’.

Turut disertakan beberapa risalah yang mengandungi adegan VCD lucah berkenaan.

Justeru, Zuraida membuat laporan polis berhubung perkara itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang pada kira-kira pukul 10.30 pagi tadi.

Menurut Zuraida, beliau mengecam tindakan melampau pihak berkenaan dan kegagalan pihak polis menangkap dalang di sebalik penyebaran video tersebut, yang disebar secara meluas di Selangor dan turut dilapor sehingga ke Terengganu.

“Sebaran VCD Lucah Fitnah Dato Seri Anwar Ibrahim kini sudah berleluasa ke seluruh negara. Sepatutnya pihak polis sudah boleh mengesan siapa dalangnya. Namun sehingga kini tiada sebarang hasil siasatan dari semua laporan polis yang dibuat mengenai penyebaran VCD lucah ini.

“Susulan dari laporan polis saya hari ini juga, saya meminta agar Unit Siasatan PDRM segera menyiasat perkara ini.

“Ini kerana apa yang berlaku jelas bermotifkan politik dan berkemungkinan turut melibatkan arahan dan penglibatan pihak atasan,” tegasnya.

Dalam masa yang sama, beliau menggesa Menteri Pembangunan Wanita, keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil agar tidak terus berpeluk tubuh dan segera menjelaskan pendirian beliau berkenaan perkara ini.

Ini kerana penyebaran melampau itu jelas telah mencemarkan nilai dan semangat keharmonian kekeluargaan di negara ini, tegas Zuraida.

“Institusi keluarga yang dibina seharusnya suci dari anasir dan budaya lucah sebegini agar masyarakat yang dibina tidak terus cetek dek kerana budaya lucah ini.

“Andai ini terus berterusan, sampai bila impian untuk membentuk masyarakat kelas pertama mahu tercapai, sedangkan Menteri sendiri belum lagi mencapai kelas pertama?

“Walau siapa pun dalangnya, saya mahu peringatkan bahawa pengundi Ampang tidak sesekali akan terpedaya dengan budaya politik lucah sebegini. Saya percaya pengundi Ampang sudah cukup bertamadun untuk menilai definisi politik yang lebih bersih dan matang,” tegas beliau.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=15103