Followers

Friday, February 22, 2019

Bekas Adun Umno Kempen Untuk PH di Semenyih




Adun Guar Chempedak Ku Abd Rahman Ku Ismail menjadi individu pertama dari kalangan bekas wakil rakyat Umno yang muncul untuk menyokong Pakatan Harapan (PH) pada kempen pilihan raya kecil Semenyih hari ini.

Bercakap kepada pengundi semasa program ramah mesra di Ladang Rinching, Ku Abd Rahman menggesa para pengundi mengekalkan "apa yang ada pada hari ini."

"Saya (akan kempen di sini) on and off. Saya akan balik hari ini dan datang lagi.

"Belum jumpa lagi (pemimpin dari Umno) tapi kalau jumpa pun tak jadi masalah, kita kawan. Kita ada pendirian masing-masing, kita hormat menghormati. Ini demokrasi," katanya. .

Ku Abd Rahman berkata beliau masih memikirkan pendekatan yang akan diambil untuk memujuk pengundi agar menyokong PH pada pilihan raya kecil yang akan berlangsung pada 2 Mac ini.

"Saya cuma melakukan tugas saya untuk menyatakan kebenaran. Saya percaya untuk beritahu yang benar, bukan sebaliknya. Saya tak percaya pembohongan," katanya.

Dalam ucapannya, beliau menggesa pengundi Semenyih mengekalkan status quo dengan mengundi PH.

"Kekalkan apa yang tuan-tuan, puan-puan ada hari ini, jangan ubah. Benda yang tak baik kita ubah, kerajaan yang sudah baik kenapa kita nak ubah?"

"Kita perlu pertahankan apa yang ada, dan terus memberikan sokongan kepada calon PH supaya PH terus memerintah negeri Selangor," katanya.

Ku Abd Rahman keluar Umno untuk menjadi wakil rakyat bebas pada Nov tahun lepas dan menyertai Bersatu pada bulan berikutnya.

Sementara itu, Timbalan Presiden Bersatu Mukhriz Mahathir, yang turut hadir pada majlis itu, berkata lebih ramai bekas wakil rakyat Umno yang menyertai Bersatu akan turun berkempen di Semenyih.

"Saya fikir sebahagian daripada mereka akan sertai (kempen). Sebenarnya, semua mereka secara sukarela. Kami cuba susun, mereka mungkin membantu di kawasan yang mempunyai penyokong kuat Umno.

"Mereka sendiri boleh menjelaskan mengapa mereka meninggalkan Umno dan mungkin penyokong Umno akan faham," katanya.

sumber...mKini