Followers

Saturday, February 2, 2019

Kantoi: Presiden Pas Selesai Saman SR Luar Mahkamah



Inilah rencana Pas ,sekadar untuk melepasi PRU14.

Konon saman terhadap SR kerana fitnah ,kantoi ler Pas.

SR tak perlu tarik balik artikel yg dipertikaikan
maknanya SR menang! ... OMG

Hari tu kata dah menang,alih alih ape da jadi...kikiki

Pas kekal menipu ahli dan penyokong taksub mereka...

Duit derma nak bagi balik ke?

Presiden PAS Abdul Hadi Awang memutuskan untuk menyelesaikan kes saman terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown di luar mahkamah di London, United Kingdom.

Hal ini dimaklumkan Setiausaha Politik kepada presiden PAS, Syahir Sulaiman.

“Setelah Datuk Seri Abdul Hadi Awang meneliti keseluruhan tindakan mahkamah yang telah difailkan oleh beliau terhadap Clare Rewcastle Brown (Defendan) dari semua aspek, dan juga setelah mempertimbangkan pandangan serta nasihat peguam beliau, adalah dimaklumkan bahawa Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membuat ketetapan untuk memuktamadkan penyelesaian di luar mahkamah (out of court settlement) melalui Perintah Persetujuan (Consent Order) bertarikh 1 Februari 2019 di Mahkamah Tinggi London (High Court of Justice, Queen’s Bench Division),” katanya dalam suatu kenyataan terbit di Harakahdaily hari ini.

Syahir berkata penyelesaian yang dibuat itu adalah seperti berikut:
“Abdul Hadi Awang menarik balik tuntutan (claim) terhadap Defendan;
“Clare Rewcastle Brown (Defendan) menarik balik tuntutan balas (counter claim) terhadap Abdul Hadi Awang;
“Tiada perintah berkenaan kos (no order as to costs); dan kedua-dua pihak adalah tertakluk kepada persetujuan kerahsiaan mengenai terma-terma berkaitan penyelesaian ini,” kata kenyataan itu.

Terima kasih atas sumbangan, sokongan

Syahir berkata presiden PAS mengucapkan terima kasih dan merakamkan setinggi penghargaan kepada barisan peguam, ahli-ahli PAS dan semua pihak yang telah memberikan sumbangan dan sokongan sepanjang perjalanan kes ini.

Sebelum ini PAS melalui presidennya, Abdul Hadi Awang mengambil tindakan undang-undang terhadap editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown di London pada 21 Apr 2017.

Ia berkaitan laporan portal itu pada 6 Ogos 2016 yang mendakwa pemimpin PAS menerima dana RM90 juta sebagai usaha menarik sokongan parti itu menyokong BN dan Umno.
Pada 9 Januari lalu, Malaysiakini melaporkan PAS berjaya mencapai matlamat memungut RM400,000 bagi membiayai kos guaman untuk saman ke atas Sarawak Report.

Malah berdasarkan kenyataan Bendahari PAS Razman Zakaria jumlah yang dipungut setakat ini melebihi jumlah yang diperlukan.

Razman berkata PAS berjaya mengumpul lebih setengah juta ringgit daripada sumbangan anggota parti dan pihak lain hasil kempen kutipan dana selama dua minggu itu jumlah yang diperolehi melepasi sasaran yang diperlukan buat masa ini.

sumber...mKini