Followers

Friday, September 26, 2014

Pengkalan Kubor: Nik Amar Mana Mau Lari Bro ?



Liputan setelah PRK DUN Pengkalan Kubor..

Sidang Kedai Kopi menganalisa beberapa kronologi bermula dari kehendak kepala gedebe Kelantan Lo Ni..

Beliau bermati matian mahukan kerusi DUN tersebut dipulangkan kepada PAS setelah kononnya dipinjamkan saja kepada PKR.(PRU 12 pun PKR masuk election dah pon) miss 100 undi jer.

PKR telah akur dengan kehendak tersebut, Nik Amar pun membuat andaian yang amat mengkhayalkan kepada siapa jua. kata beliau..dari laporan Bernama ..

"Kerusi itu memang milik PAS sebelum ini, tetapi atas dasar pakatan kita beri pinjam kepada PKR untuk bertanding menentang BN dalam PRU-13 lalu," katanya kepada pemberita selepas pelancaran Kota Sejahtera Chiku di Gua Musang, hari ini.

 "Kita lihat ada peluang untuk kita menang...soal calon belum dibincangkan lagi setakat ini," katanya.


Manakala Pengarah PRK pula Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah telah awal awal lagi dah "surrender" kepada pihak parti lawan, betul ke ?nah tengok statement ini..

Mstar melaporkan...Pengkalan Kubor: Kempen Harmoni, PAS-Umno Parti Anak-Beranak - PAS ( Sebijik macam ayat ostad Azizan Razak sebelom PAS dan PR ranap di Kedah menjelang PRU13 yang lalu)

Antara lain kata cikgu Wan Rahim..."Kempen harmoni...PAS dengan Umno ni macam anak-beranak, kita tak ada berbalah apa. PAS berasal daripada Umno, tak ada masalah, hubungan persahabatan dengan Umno bukan sahaja di sini tapi di luar pun kita nak kekalkan.

"Kita beri peluang kepada rakyat buat pilihan secara demokrasi, tak ada ugutan, mainan kasar secara fizikal dan sebagainya," katanya pada sidang media di Markas Besar PAS, di sini, Isnin.

 "Kita tak akan mengungkit mengenai arwah dan tidak akan serang peribadi sesiapa," katanya.

Ye ke ? siapa yang serang isu peribadi calon BN sampai ketahap 'kritikal' ?..Bukan wa nak sokong calon BN tetapi  dimanakah janji pemimpin PAS tersebut pergi ?..mungkin cikgu Wan Rahim tak tahu kot perkara itu yang ada orang PAS lain buat..

Jagoh jagoh penceramah PAS sendiri pon tak nampak batang hidung di PRK ini kenapa pulak?. Persoalan ini 'sengaja'  dibuat atau apa ?

Kononnya PAS mempunyai jentera pilihanraya yang kuat sehingga mendakwa DAP dan PKR hanya menumpang PAS sahaja , Ye ke ? kenapa PAS lebih kalah pulak undi berbanding PKR ?tambah 999 undi pulak untuk calon BN.

PAS patut mengambil peringatan Ketua Pemuda PAS , Suhaizan Kayat berkata Kelantan diambang kejatuhan sekiranya pemimpin PAS Kelantan masih dalam mood gedebe dan syok sendiri.

Laen kali jangan angkuh sesangat ler bro...Hakikatnya ngaku jer ler tanpa Pakatan Rakyat, PAS tak akan kemana mana, kalau 'ke laut' itu yang nampak jelas..

Wa rasa ini satu lagi peringatan kepada PAS UG , laen kali jangan nak boikot calon parti PR sendiri macam kat PRK Telok Intan itu hari..kan 1 Parlimen da ilang ?dan kini undi PAS dikubu sendiri pon da merosot, aper citer ni bro ?

Banyak lagi persoalan lain kalau wa nak tanya pemimpin yang organize PRK ini..simpan dulu beb.. ha ha ha ha ha ha...adiosssss






Keputusan rasmi menunjukkan BN mengekalkan kerusi Pengkalan Kubor dengan majoriti 2,635 undi.

Bernama melaporkan, mengikut keputusan rasmi, BN mendapat 9,961 undi manakala PAS mendapat 7,326 undi. Calon Bebas pula mendapat 38 undi.