Followers

Friday, November 14, 2014

JAIS Pulangkan Bible Versi Bahasa Melayu


Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) memulangkan semula Bible bahasa Melayu kepada Persatuan Bible Malaysia (PBM) dengan disaksikan Sultan Selangor. – Gambar dari Twitter

Jais serah semula Bible, tetapi hanya kepada penganut Kristian di Sarawak

Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) memulangkan semula Bible versi Bahasa Melayu dan Iban yang dirampas daripada Persatuan Bible Malaysia Januari lalu kepada penganut Kristian di Sarawak melalui Persatuan Gereja-gereja Sarawak (ACS), dalam satu majlis rasmi di Istana Selangor hari ini.

Ia dipulangkan kepada masyarakat Kristian Sarawak, dan bukannya kepada PBM yang beribupejabat di Semenanjung, mematuhi syarat "Bible yang mengandungi kalimah 'Allah' tidak boleh diedarkan di Selangor, terutamanya kepada orang Islam", menurut satu kenyataan Majlis Agama Islam Selangor (Mais).

Terdahulu, Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali melalui Twitternya berkata: "Penyelesaian yang baik kepada isu rampasan Bible berbahasa Melayu yang mengandungi perkataan Allah."

Beliau turut menyertakan gambar beliau bersama Sultan Selangor menyaksikan majlis penyerahan Bible itu kepada pengerusi ACS, Ketua Biskop Datuk Bolly Lapok, di Istana Alam Shah, Klang.



TMI 14 November, 2014.

MENYUSUL LAGI