Followers

Friday, January 22, 2016

Ratapan Jumaat: Berita Buruk Untuk Penyokong Mukhriz

Ketua Pemuda Umno Kedah sendiri secara terbuka menyeru Mukhriz meletak jawatan secara terhormat.

Bak kata M.Nasir..

Nasibmu kiambang dipinggir kali,
Sedang kau mekar menghiasi desa.
Kemarau panjang pun tiba,
Keringlah dikau dalam dahaga...

Tiada tindakan disiplin terhadap 14 ketua Umno Bahagian Kedah, kata Tengku Adnan

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor tidak melihat wujud keperluan tindakan disiplin terhadap 14 orang ketua Umno bahagian di Kedah kerana ia dipantau ibu pejabat.


Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini berkata tidak ada keperluan mengambil tindakan disiplin terhadap 14 orang ketua Umno bahagian di Kedah.

Beliau berkata Ibu Pejabat Umno memantau sidang media ketua-ketua bahagian itu di Alor Star semalam, yang meminta presiden parti, Datuk Seri Najib Razak melakukan perubahan ke atas kepimpinan tertinggi parti di negeri itu.

"Mereka berharap agar presiden Umno dapat segera membuat perubahan demi kelangsungan parti dan kepentingan rakyat negeri itu," katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur.

Justeru, tidak timbul isu di mana setiausaha agung Umno perlu mengambi tindakan disiplin terhadap 14 orang ketua Umno bahagian Kedah tersebut, katanya.

Dalam sidang media tersebut, hampir kesemua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan ahli Parlimen Umno Kedah menyuarakan hilang keyakinan mereka terhadap kepimpinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai menteri besar dan pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri.


sumber...Bernama