Followers

Wednesday, September 21, 2011

Polis Dalang Peristiwa Bakar Rumah Mat Sabu ???

PDRM nafi dakwaan polis jadi dalang bakar rumah Mat Sabu

KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini menafikan dakwaan anak lelaki Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, iaitu Ahmad Saiful Islam, 23, bahawa polis menjadi dalang dalam cubaan membakar rumah mereka.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, berkata polis bersifat profesional dalam menjalankan kerja mereka.
"Orang menuduh polis macam-macam jadi timbanglah sendiri, pada saya bila satu kejadian berlaku, kita adalah satu agensi yang menekankan selama ini dan akan datang, bahawa kita adalah agensi profesional.
"Kita bersikap terbuka dan adil dengan semua pihak," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Triaj PDRM di Balai Polis Travers.

Media hari ini melaporkan kediaman Mohamad atau dikenali sebagai Mat Sabu cuba dibakar oleh individu tidak dikenali selepas disimbah cecair dipercayai minyak tanah, tengah malam semalam.

Bagaimanapun, dalam kejadian jam 12.40 tengah malam itu, rumah teres dua tingkat di Jalan Belat 19/32C, Seksyen 19 di sini tidak mengalami kerosakan teruk, sebaliknya hanya sebahagian daripada pintu pagar yang terjejas.

Anak kedua Mat Sabu, Nurul Huda Mohamad, 28, berkata, ketika kejadian bapanya tiada di rumah kerana menghadiri program di Pulau Pinang manakala ibunya, Normah Alwi, 57, berada di Perlis kerana sedang menjaga datuk dan neneknya yang sedang sakit.

sumber...BERNAMA