Followers

Wednesday, September 21, 2011

Siapa Damai di majlis makan malam DUMC?

Khalid Samad menyoal pembabitan wakil NGO Damai di dalam majlis makan malam di gereja tersebut dan persoalan ditujukan kepada pengerusi MAIS.

PETALING JAYA: Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad hari ini menimbulkan persoalan mengenai penyertaan sebuah NGO, Damai di dalam majlis makan malam di Gereja Methodist Damansara Utama yang diperiksa oleh pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada awal bulan lepas.

Persoalan ini dikemukakan kepada Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa kerana Khalid tidak mahu MAIS dan JAIS diperkudakan BN.

“Adakah benar bahawa yang turut hadir di dalam pertemuan berkenaan adalah sebuah NGO bernama ‘Damai’?” soal Khalid di dalam blognya hari ini.

Beliau turut menyoal sama ada Damai dinaungi Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama Islam.

“Ini yang disebutkan pada malam tersebut,” tambah beliau.

Wajil Damai

Persoalan turut dibangkitkan mengenai mengenai kehadiran wakil Damai bernama Nasir Desa yang diura-urakan adalah wakil dari Pejabat Peguam Negara.

Dua persoalan terakhir adalah berkenaan kenyataan Nasir di dalam majlis tersebut.

“Adakah benar Nasir ini mendakwa bahawa masalah Kristianisasi ini serius di Selangor dan jauh lagi teruk dari Pulau Pinang?

“Adakah benar Nasir ini juga menyebut, depan Datuk sebagai pengerusi MAIS dan wakil JAIS dan 45 NGO Islam yang berdaftar dengan JAIS, setelah mereka dihidangkan dengan tayangan video ‘lawatan ke DUMC’, “malangnya MB Selangor seorang ahli politik cari makan”?

sumber...FMT