Followers

Monday, August 29, 2011

Rita Sosilawati akan akhiri zaman bujang selepas Aidil Fitri


Rita nikah lepas raya

BATU PAHAT: Erni Dekritawati Yuliana Bukhairi, 26, anak sulung pengasas produk kecantikan Nouvelle Visages, Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya, dikatakan bakal mengakhiri zaman bujang dengan jejaka pilihannya selepas Aidilfitri ini.

Perkara itu sekali gus menghentikan semua spekulasi berkaitan dirinya yang sebelum ini sering dikaitkan dengan beberapa individu. Menurut sumber, pemegang Ijazah Sarjana Perniagaan Antarabangsa Universiti Nottingham, United Kingdom (UK) yang lebih mesra dipanggil Rita itu dilaporkan menjalin hubungan cinta dengan jejak pilihannya yang berjawatan penting dalam satu kementerian di Putrajaya.


“Rita sudah mendapatkan restu daripada keluarga berkaitan hubungan istimewanya itu dan setakat ini, masing-masing tidak membantah pilihannya.

“Keluarga hanya mahukan yang terbaik untuk Rita dan semuanya mendoakan semoga dia menemui lelaki yang mampu menjadi suami yang baik,” katanya.


Sementara itu, kehadiran Syawal kali ini menggamit kembali kenangan peristiwa kehilangan misteri Sosilawati hampir setahun lalu sebelum beliau disahkan mati dibunuh di Ladang Gadong, Banting, Selangor.


Harian Metro semalam sempat berkunjung ke kediaman ibu Sosilawati, Yatmah Abdul Rahman, 80, bagi menyaksikan sendiri suasana sambutan di kampung halaman jutawan itu di Kampung Sri Menanti, Sri Medan, di sini.

Sejurus memasuki pekarangan rumahnya, Yatmah dan beberapa ahli keluarga lain sibuk membuat persiapan menyambut Aidilfitri.


Adik pengasas kosmetik itu, Rosnani Lawiya, 45, berkata, persiapan raya keluarganya tahun ini sangat dirasai apabila ketiadaan Sosilawati.

“Jika sebelum ini, dialah (Sosilawati) yang kerap ke dapur dan menguruskan segala persiapan raya malah tidak lupa memasak pelbagai jenis juadah termasuk londeh juga rendang.


“Namun sambutan Aidilfitri kali ini sedikit terubat selepas anak arwah termasuk Rita pulang ke kampung halaman bagi menyambut lebaran bersama kami,” katanya.


Keluarga itu bakal mengadakan majlis tahlil pada hari raya pertama dan kedua selain turut mengadakan rumah terbuka seperti tahun sebelumnya.


Sosilawati, pemandu peribadinya, Kamaruddin Shamsuddin, 44, Perunding Kewangan CIMB Cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dibunuh sebelum dibakar manakala abu mereka dibuang ke dalam Sungai Panchu, pada 30 Ogos 2010.

sumber...mymetro