Followers

Sunday, August 7, 2011

isu Kristian: Kumpulan Kristian sangkal selindung sebalik kebajikan

Kumpulan Kristian sangkal selindung sebalik kebajikan

Presiden Majlis Gereja Malaysia Thomas Philip hari ini menyangkal dakwaan bahawa kumpulan Kristian menggunakan kerja-kerja kebajikan untuk mendorong orang ramai menganut agamanya.

Bercakap kepada Malaysiakini, Thomas (bawah) berkata orang Kristian bertanggungjawab menolong pihak yang memerlukan tanpa mengenakan sebarang syarat kepada penerima.

Menurutnya, agama lain juga mengajar perkara yang sama.

Katanya, orang Kristian sudah "jemu" dan "bingung" dengan dakwaan berterusan sedangkan perbuatan baik harus "dihargai" bukan "dicurigai".

"Dakwaan sebegini sudah berjalan untuk beberapa waktu. Provokasi yang tidak diperlukan ini sungguh membingungkan.

"Perdana menteri harus ke depan untuk mencari puncanya kerana dakwaan sebegini berterusan muncul kembali, sedangkan ia isu sensitif yang menyebabkan orang ramai berpecah belah. Ia tidak baik untuk negara," katanya.

p/s...komen menarik dari malaysia kini..kredit pada Mohd Shafeez Fadzli Ramli

kita sepatutnya bertanya di mana badan2 kebajikan islam n pusat zakat? sepatutnya mereka inilah yang patut membantu orang2 islam...ini tak, bila ada orang islam datang ke pusat zakat nak minta bantuan, 95% kebanyakannye dihalau macam anjing kurap..macamla duit zakat tu pusat zakat yang punya....sepatutnya duit zakat tu tidak disimpan sehingga berjuta2 ringgit dalam akaun pusat zakat...nampak sangat duit tu tak diagih2kan secara total n berkesan...saya pernah nampak satu badan kebajikan agama lain memberikan makanan n perubatan percuma kepada pesakit HIV n penagih dadah di brickfields tanpa mengira kaum n agama...dan sudah tentu yang paling ramai menerima perkhidmatan percuma tersebut adalah berbangsa melayu walaupun badan kebajikan tersebut adalah mewakili agama lain.. persoalannye ialah, kenapa badan2 kebajikan islam tidak mampu membuat perkara yang serupa..