Followers

Wednesday, August 24, 2011

Tunjuk Lancau Kena penjara 20 bulan

Tunjuk kemaluan peniaga dipenjara 20 bulan

Seorang peniaga dijatuhi hukuman penjara 20 bulan oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menunjukkan kemaluannya di hadapan seorang gadis dan sekumpulan pelajar sekolah Julai lalu.

Majistret Zaki Asyraf Zubir menjatuhi hukuman itu terhadap Lim Jin Yoong, 32, dan memerintahkan hukuman itu bermula dari tarikh dia ditangkap pada 16 Ogos lalu.

Mengikut pertuduhan pertama, Lim didakwa menunjukkan kemaluannya kepada seorang gadis berusia 15 tahun di hentian bas di hadapan Sekolah Menengah St Mary, Sentul, di Kuala Lumpur pada 4 petang 28 Julai lalu.

Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa menunjukkan kemaluannya kepada sekumpulan pelajar perempuan dari Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Sentul di hentian bas di hadapan sebuah restoran di Sentul Raya antara 5 dan 6 petang pada 15 Ogos lalu.

Terdahulu dalam rayuannya Lim yang bekerja sendiri memohon agar dikenakan hukuman yang ringan dengan alasan dia tidak mempunyai pendapatan tetap dan terpaksa menanggung ibu bapa yang sudah berusia.

sumber...Bernama