Followers

Thursday, August 25, 2011

Raja Azmi akan heret tiga individu ke mahkamah



Penerbit filem mahu bersih nama daripada tuduhan khalwat bersama Roslin

KUALA LUMPUR: Bekas isteri Roslin Hashim, Norhayati Othman, 39, adalah antara tiga individu yang akan diheret ke mahkamah oleh penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman, bagi membersihkan namanya daripada tuduhan khalwat yang dibuat ke atasnya dan bekas jaguh badminton negara itu pada 7 Ogos 2010.

Beliau berkata, pihaknya mempunyai bukti mengaitkan ketiga-tiga individu terbabit termasuk saudara terdekat dan seorang kenalan suaminya, Jalani Sidek, bersekongkol merancang konspirasi memfitnahnya dengan Roslin.
“Saya perlu mengambil tindakan undang-undang demi maruah keluarga terutama anak dan cucu saya memandangkan kisah khalwat yang sengaja diada-adakan ini sudah tersebar luas di laman sosial.
“Saya tidak mahu satu hari nanti cucu saya membuka internet dan mendapati neneknya pernah ditangkap khalwat, sedangkan perkara itu tidak pernah berlaku.

“ Selepas mengemukakan saman, saya akan mendapatkan perintah mahkamah supaya artikel isu khalwat saya dengan Roslin dipadamkan di internet,” katanya pada sidang media khas dan majlis doa selamat di Hotel Concorde yang turut dihadiri Jalani, Roslin dan peguam mereka, Roslizam Rahim, di sini, semalam.

Pada 7 Ogos tahun lalu, Raja Azmi, 52, dituduh berkhalwat dengan Roslin, 36, ketika serbuan dilakukan Norhayati bersama dua adik dan ibunya serta Jalani pada jam 8.30 malam di bilik 533, Hotel Corus, Jalan Ampang, di sini.

Dakwaan khalwat dikemukakan Norhayati pada prosiding pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini pada 18 Ogos 2010, tetapi selepas setahun proses siasatan berlangsung, mereka dibebaskan daripada tuduhan itu Isnin lalu.
Raja Azmi yang juga ibu tiga anak hasil perkahwinan 29 tahun dengan Jalani mendakwa, pada asalnya enggan memanjangkan isu itu tetapi tohmahan tanpa henti berserta bukti menunjukkan pihak berkaitan cuba menghancurkan keluarganya.

sumber...BH